راهنمای انتخاب واحد

جهت آشنایی با نحوه انتخاب واحد دفترچه راهنمای انتخاب واحد اینترنتی    را مطالعه نمایید.

توجه: دانشجویان عزیز برای ورود به سیستم کد کاربری همان شماره دانشجویی وکلمه عبور همان شماره شناسنامه می باشد.

برای حل مشکل پسورد با مسئول فناوری تماس 33477176 داخلی 12 حاصل نمایید.

نکات مهم:
نکته مهم ۱) طبق ماده ۲۱ آیین نامه آموزشی، عدم ثبت‌نام (انتخاب واحد) دانشجو در هر نیمسال تحصیلی، به منزله انصراف از تحصیل محسوب می‌گردد. لذا:
*کلیه دانشجویان باید در موعد مقرر نسبت به ثبت انتخاب واحد و یا مرخصی برای ترم آتی اقدام نمایند، در غیراینصورت از خدمات آموزشی محروم خواهند شد.
نکته مهم ۲) دانشجویان کارشناسی ارشد که تمام واحدهای درسی خود را گذرانده‌اند، باید عنوان پایان نامه را هر ترم، انتخاب واحد نمایند.
نکته مهم ۳) دانشجویانی که سنوات مجاز آنها  به پایان رسیده است و یا به دلیل مشروطی بیش از حد یا عدم مراجعه نیمسال‌های قبل مجاز به انتخاب واحد در نیمسال جاری نمی‌باشند، باید ابتدا نسبت به ثبت درخواست کمیسیون موارد خاص (از طریق سامانه سجاد) اقدام نموده و سپس از طریق اداره آموزش درخواست آموزشی انتخاب واحد با مجوز کمیسیون موارد خاص را ثبت نمایند.
به اطلاع دانشجویان گرامی می‌رساند بازه زمانی انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف تکدرس و ... در هر نیمسال آموزشی، بر اساس تقویم آموزشی می‌باشد
ماده ۷ آیین نامه آموزشی: دانشجو در هر نیمسال تحصیلی لازم است حداقل ۱۲ و حداکثر ۲۰ واحد درسی انتخاب کند. حداکثر واحد مجاز انتخابی در ترم تابستان ۶ واحد درسی است.
 
ماده ۹ آیین نامه آموزشی: چگونگی و ترتیب ارائه تمامی دروس هر دوره و هر رشته با رعایت پیش‌نیاز هر درس طبق برنامه درسی مصوب بر عهده گروه آموزشی است. لذا دانشجو باید در هر ترم، بر اساس چارت مصوب گروه خود نسبت به انتخاب واحد اقدام نماید.

لیست دروس نیمسال اول سالتحصیلی 1402-1401

جهت مشاهده کلیک نمایید.

 
ماده ۱۴ آیین نامه آموزشی: برنامه ریزی و تصمیم گیری درباره چگونگی و زمان حذف و اضافه، حذف اضطراری دروس، اعلام و ثبت نمره، تاریخ تجدید نظر و غیره طبق شیوه‌نامه اجرایی مصوب شورای آموزشی دانشگاه انجام می‌شود. لذا دانشجو موظف است نسبت به مشاهده دقیق تقویم آموزشی در هر ترم و انجام امور آموزش علی‌الخصوص انتخاب واحد خود اقدام نماید.
 
تبصره: حذف و اضافه: دانشجو می تواند در هر نیمسال تحصیلی، حداکثر ۲ درس دیگر انتخاب یا دو درس انتخابی خود را حذف یا دو درس انتخابی خود را با دو درس دیگر جابه جا نماید، مشروط بر آنکه تعداد واحدهای باقیمانده وی کمتر از ۱۲ واحد و بیش از ۲۰ واحد نباشد.
 
ماده ۱۵ آیین نامه آموزشی: مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دوسال و در دوره های کارشناسی پیوسته چهار سال می باشد.
 
تبصره ۱ : دانشگاه اختیار دارد در شرایط خاص و با تصویب شورای آموزش دانشگاه، حداکثر یک نیمسال برای دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته و حداکثر دو نیمسال برای دوره های کارشناسی پیوسته، مدت مجاز تحصیل را افزایش دهد. چنانچه دانشجو در این مدت دانش آموخته نشود از ادامه تحصیلی محروم (اخراج) خواهد شد.
ماده ۱۷ آیین نامه آموزشی: حضور دانشجو در تمام جلسات درس الزامی است. اگر دانشجو در درسی بیش از سه شانزدهم جلسات یا در جلسه امتحان پایان نیمسال آن درس غیبت کند، نمره آن درس صفر می‌شود.
 
تبصره: دانشجو می‌تواند در صورت اضطرار و در زمان تعیین شده در تقویم آموزشی، صرفاً یک درس نظری را با تأیید گروه آموزشی حذف کند به شرط آن که تعداد واحدهای باقیمانده دانشجو کمتر از ۱۲ واحد نشود.
 
ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی: چنانچه میانگین نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی کمتر از ۱۲ باشد، دانشجو در آن نیمسال مشروط تلقی می‌شود و در نیمسال بعدی حداکثر می‌تواند تا ۱۴ واحد درسی انتخاب کند.
 
ماده ۲۰ آیین نامه آموزشی: دانشجو می‌تواند با رعایت سنوات مجاز تحصیل، در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته حداکثر دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند.
 
ماده ۲۱ آیین نامه آموزشی: ثبت نام (انتخاب واحد) نکردن دانشجو در هر نیمسال تحصیلی، انصراف از تحصیل محسوب می‌شود.

مالی

واریز بدهی های گذشته و مبلغ علی الحساب شهریه برای مجوز انتخاب واحد الزامی می باشد.
شماره حساب دانشگاه 0208817106007 نزد بانک صادرات بنام موسسه آموزش عالی صبا

اطلاعیه انجام امورات غیرحضوری دانشجویان

 

امورات

کارشناس مربوطه

شماره تماس

ساعت ارسال پیام

شماره واتس آپ

آقای مهندس عباسی

۰۹۹۳۲۰۱۲۳۰۵

۹ صبح لغایت ۱۴